Главная » Статьи » Законы и законопроекты » Проекты законов |
до проекту Закону України «Про ріелторську діяльність» 1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону. Існуюче положення на ринку нерухомості України в нових соціально-економічних умовах демонструє гостру необхідність у наявності правових основ у сфері ріелторської діяльності, вироблення механізму здійснення регуляторних і наглядових функцій за ріелторською діяльністю. Український ринок нерухомості є некерованим, внаслідок чого великі обсяги готівкових коштів, що обертаються на ньому, стають приманкою для злочинців. Про рівень криміналізації ринку нерухомості свідчить і те, що жодна страхова компанія не береться страхувати ризики, пов’язані із придбанням нерухомості. Постраждалим у цій ситуації стає пересічний громадянин. 2. Мета і задачі прийняття Закону. Метою законопроекту є врегулювання на законодавчому рівні ріелторської діяльності на національному ринку нерухомості, визначення загальних правових основ у сфері ріелторської діяльності, створення механізму здійснення регуляторних і наглядових функцій за ріелторською діяльністю, передача контролю за діяльністю в цій сфері спеціальному органу – Ріелторській Палаті України. 3. Загальна характеристика й основні положення проекту Закону. Законопроектом 4. Стан нормативно-правової бази в сфері правового регулювання ріелторської діяльності. Питання регулювання ріелторської діяльності в правовому полі України системно не урегульоване, що унеможливлює проведення достатньо ефективної державної політики в сфері національного ринку нерухомості і сприяння його подальшому ефективному розвитку. Законодавчих та будь-яких інших нормативно-правових актів в сфері регулювання ріелторської діяльності на теперішній час відсутні. 5. Фінансово-економічне обґрунтування. Прийняття Закону України «Про ріелторську діяльність» не вимагає додаткових матеріальних витрат з Державного бюджету України. 6. Прогноз соціально-економічних і інших наслідків прийняття проекту Закону. Прогнозованими наслідками прийняття законопроекту стануть: «Про ріелторську діяльність» РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Стаття 1. Сфера дії Закону. Положення цього Закону поширюються на правовідносини, Дія цього Закону не поширюється на ріелторську діяльність державних підприємств, установ, органів та організацій, їх підрозділів Стаття 2. Законодавство про ріелторську діяльність. Здійснення ріелторської діяльності регулюється цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, що не суперечать цьому Закону. У випадках, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, Стаття 3. Ріелторська діяльність. Ріелторською діяльністю є підприємницька діяльність, яка полягає Ріелторська діяльність може здійснюватись лише суб’єктами ріелторської діяльності. Ріелторська діяльність є виключним видом діяльності суб’єктів ріелторської діяльності. Суб’єктам ріелторської діяльності не дозволяється здійснення іншої діяльності окрім ріелторської. Стаття 4. Ріелтор. Ріелтором може бути фізична особа, яка має базову вищу освіту, склала кваліфікаційний іспит, по підсумках якого отримала Кваліфікаційне свідоцтво ріелтора та зареєстрована у Реєстрі ріелторів України. Ріелтором не може бути особа, яка має непогашену або не зняту судимість за корисливий злочин. Ріелтор має право здійснювати ріелторську діяльність самостійно Ріелтору забороняється бути у складі двох та більше агентств нерухомості або працювати в агентстві нерухомості одночасно здійснюючи ріелторську діяльність як ріелтор-підприємець. Порушення цієї вимоги є підставою для анулювання Кваліфікаційного свідоцтва ріелтора. Стаття 5. Стандарти та правила ріелторської діяльності. При здійсненні ріелторської діяльності суб’єктами ріелторської діяльності застосовуються Стандарти та правила ріелторської діяльності. Стандарти та правила ріелторської діяльності розробляються Ріелторською Палатою України на основі цього Закону та інших нормативно-правових актів з урахуванням міжнародних стандартів ріелторської діяльності. Затвердження Стандартів та правил ріелторської діяльності Стандарти та правила ріелторської діяльності підлягають розміщенню на сайті Ріелторської Палати України в мережі Інтернет Стаття 6. Реєстр ріелторів України та Реєстр суб’єктів ріелторської діяльності України. Відомості про всіх осіб, які набули статусу ріелтора вносяться Порядок ведення Реєстру ріелторів України та Реєстру суб’єктів ріелторської діяльності України визначається та забезпечується Ріелторською Палатою України. Реєстр ріелторів України та Реєстр суб’єктів ріелторської діяльності України розміщуються на сайті Ріелторської Палати України в мережі Інтернет та мають вільний доступ до інформації, яка в них міститься. Суб’єкти ріелторської діяльності мають право на здійснення ріелторської діяльності лише після включення їх до Реєстру суб’єктів ріелторської діяльності України. Включеним до Реєстру суб’єктів ріелторської діяльності України суб’єктам ріелторської діяльності видається Сертифікат суб’єкта ріелторської діяльності. За включення до Реєстру ріелторів України та Реєстру суб’єктів ріелторської діяльності України справляється плата в розмірі, встановленому Ріелторською Палатою України. РОЗДІЛ II. СУБ'ЄКТИ РІЕЛТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Стаття 7. Суб’єкти ріелторської діяльності. Суб’єктами ріелторської діяльності є: ріелтори-підприємці – зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності, які набули статусу ріелтора та отримали Сертифікат суб’єкта ріелторської діяльності відповідно до цього Закону, Порядок отримання Сертифікату суб’єкта ріелторської діяльності встановлюється Ріелторською Палатою України з урахуванням вимог, встановлених цим Законом. Права, обов’язки та відповідальність суб’єктів ріелторської діяльності встановлюються цим та іншими законами. Стаття 8. Права суб’єктів ріелторської діяльності. Суб’єкти ріелторської діяльності під час здійснення ріелторської діяльності мають право: 1) отримувати за своїм запитом від споживачів ріелторських послуг необхідні для надання таких послуг інформацію та документи; 2) отримувати необхідні пояснення в письмовій чи усній формі 3) відмовлятись від надання ріелторських послуг у випадку ненадання споживачем інформації та документів, які є необхідними для надання ріелторських послуг, а також у випадку виникнення обставин, 4) в порядку, передбаченому чинним законодавством України, отримувати інформацію від органів державної влади та місцевого самоврядування про нерухоме майно, стосовно якого здійснюється ріелторська діяльність; 5) інші права відповідно до діючого законодавства. Стаття 9. Обов’язки суб’єктів ріелторської діяльності. Суб’єкти ріелторської діяльності зобов’язані: 1) при здійсненні ріелторської діяльності неухильно дотримуватись вимог цього Закону, а також чинного законодавства України, стандартів 2) не використовувати свої повноваження на шкоду споживача ріелторських послуг, якому і в інтересах якого надаються ріелторські послуги; 3) на вимогу споживача ріелторських послуг надавати йому 4) забезпечувати конфіденційність інформації, отриманої під час надання ріелторських послуг, не використовувати таку інформацію в своїх інтересах чи в інтересах третіх осіб; 5) забезпечувати збереження документів, отриманих від споживача ріелторських послуг; 6) повідомляти споживача ріелторських послуг про неможливість надання таких послуг у разі виникнення обставин, які позбавляють суб’єкта ріелторської діяльності надавати такі послуги; 7) відмовляти споживачу ріелторських послуг в наданні ріелторських послуг у випадках, встановлених цим Законом; 8) надавати споживачам ріелторських послуг достовірну інформацію щодо певної операції з нерухомим майном, яку вони отримали в процесі надання ріелторських послуг за відповідним договором; 9) згідно з законодавством України нести відповідальність перед споживачем за порушення умов договору про надання ріелторських послуг; 10) забезпечувати ведення архіву укладених договорів про надання ріелторських послуг та зберігання їх строком не менше трьох років з дати укладення; 11) всіма можливими законними засобами сприяти споживачам ріелторських послуг в реалізації своїх прав та законних інтересів відповідно до договору та Закону. Стаття 10. Відповідальність суб’єктів ріелторської діяльності. У випадку порушення суб’єктами ріелторської діяльності вимог цього Закону за рішенням Ріелторської Палати України ріелторів можуть бути застосовані такі санкції: 1) попередження; 2) штраф; 3) анулювання Сертифікату суб’єкта ріелторської діяльності 4) анулювання Кваліфікаційного свідоцтва ріелтора та виключення ріелтора з Реєстру ріелторів та суб’єктів ріелторської діяльності України. Рішення Ріелторської Палати України може бути оскаржене Стаття 11. Випадки обов’язкового анулювання Кваліфікаційного свідоцтва ріелтора та Сертифікату суб’єкта ріелторської діяльності. Кваліфікаційне свідоцтво ріелтора підлягає обов’язковому анулюванню у випадках: 1) засудження ріелтора за корисливий злочин; 2) смерті ріелтора; 3) визнання ріелтора обмежено дієздатним чи недієздатним; 4) порушення ріелтором заборони працювати у складі двох і більше агентств нерухомості або поєднання праці в агентстві нерухомості У разі анулювання Кваліфікаційного свідоцтва ріелтора відомості про такого ріелтора виключаються з Реєстру ріелторів України. Сертифікат суб’єкта ріелторської діяльності підлягає обов’язковому анулюванню у випадках: 1) ліквідації агентства нерухомості; 2) анулювання Кваліфікаційного свідоцтва ріелтора-підприємця; 3) відсутності у складі агентства нерухомості працюючого на постійній основі ріелтора більше 2 місяців. Стаття 12. Зупинення дії Сертифікату суб’єкта ріелторської діяльності. Дія Сертифікату суб’єкта ріелторської діяльності зупиняється: 1) за бажанням суб’єкта ріелторської діяльності на підставі його письмової заяви – строком до 1 року; 2) звільнення з агентства нерухомості останнього ріелтора Порядок зупинення права на зайняття ріелторської діяльності визначається Ріелторською Палатою України. РОЗДІЛ ІІІ. РІЕЛТОРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ. Стаття 13. Види ріелторської діяльності. Ріелторська діяльність може здійснюватись шляхом надання наступних ріелторських послуг: 1) посередницька діяльність; 2) управління нерухомим майном; 3) ріелторська експертиза; 4) організація та проведення прилюдних (публічних) торгів, аукціонів та конкурсів щодо нерухомого майна; 5) інформаційно-консультаційна діяльність суб’єктів ріелторської діяльності. Стаття 14. Посередницька діяльність. Посередницька діяльність суб’єктів ріелторської діяльності – Стаття 15. Управління нерухомим майном. Управління нерухомим майном – це діяльність з надання послуг споживачам ріелторських послуг по управлінню належним їм на праві власності нерухомим майном, яка здійснюється суб’єктами ріелторської діяльності від свого імені в інтересах споживачів ріелторських послуг. Надання суб’єктом ріелторської діяльності послуг з управління нерухомим майном здійснюється відповідно до вимог щодо управління майном, встановлених чинним законодавством України. Стаття 16. Ріелторська експертиза. Ріелторська експертиза – це послуга, яка надається суб'єктами ріелторської діяльності споживачам ріелторських послуг та полягає Ріелторська експертиза допускається стосовно нерухомого майна усіх форм власності та проводиться з дотриманням спеціальних вимог, методик та нормативів, які розробляються та встановлюються Ріелторською Палатою України. Результатом ріелторської експертизи є письмовий ріелторський висновок, засвідчений підписом та печаткою суб'єкта ріелторської діяльності, який надається споживачу ріелторських послуг. Стаття 17. Організація та проведення прилюдних (публічних) торгів, аукціонів та конкурсів з реалізації нерухомого майна (нерухомості). Прилюдні (публічні) торги – продаж майна, за яким його власником стає покупець, що у ході торгів запропонував за нього найвищу ціну. Організація прилюдних (публічних) торгів, аукціонів та конкурсів Умови і порядок проведення прилюдних (публічних) торгів, аукціонів та конкурсів з продажу квартир, будинків, підприємств Стаття 18. Інформаційно-консультаційна діяльність. Інформаційно-консультаційна діяльність суб’єкта ріелторської діяльності полягає в одержанні, зберіганні, використанні та поширенні суб’єктами ріелторської діяльності інформації про нерухоме майно Консультації з питань нерухомого майна чи ринку нерухомості надаються усно чи письмово з оформленням довідки або інших офіційних документів. Стаття 19. Інші послуги, що пов'язані з нерухомим майном. Суб'єкт ріелторської діяльності може надавати інші послуги, РОЗДІЛ IV. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ РІЕЛТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Стаття 20. Договір про надання ріелторських послуг. Ріелторські послуги надаються суб'єктами ріелторської діяльності Істотними умовами договору про надання ріелторських послуг є: Розмір і порядок оплати ріелторських послуг визначаються У випадках, передбачених законодавством, ріелторська діяльність може здійснюватись суб’єктом ріелторської діяльності на підставі рішення суду, господарського чи третейського суду або за рішенням уповноважених законом органів влади чи місцевого самоврядування. Порядок оплати послуг суб’єкта ріелторської діяльності визначається Суб’єкт ріелторської діяльності не має права укладати договір Стаття 21. Вимоги до ведення документації при здійсненні ріелторської діяльності. Суб’єкти ріелторської діяльності зобов’язані вести книгу реєстрації договорів зі споживачами ріелторських послуг, форма та порядок ведення якої визначається Ріелторською Палатою України. Стаття 22. Вимоги до реклами ріелторської діяльності. Суб’єкти ріелторської діяльності мають право на рекламу. Зміст реклами має відповідати вимогам чинного законодавства. Стаття 23. Незалежність ріелторської діяльності. Забороняється будь-яке втручання у ріелторську діяльність, вимагання від суб’єктів ріеєлторської діяльності, їх працівників, ріелторів, Ріелторської Палати України, суб’єктів ріелторської діяльності інформації та документів, які відповідно до цього Закону та Стандартів та правил ріелторської діяльності становлять конфіденційність, за винятком випадків, передбачених законами України. Стаття 24. Права споживачів ріелторських послуг. Споживачі ріелторських послуг мають право: 1) ознайомлюватись з документами, що підтверджують право суб’єкта ріелторської діяльності на здійснення такої діяльності; 2) ознайомлюватись з Стандартами та правилами ріелторської діяльності; 3) отримувати від суб’єктів ріелторської діяльності всю наявну інформацію та документи, які вони отримали при виконанні своїх обов’язків за відповідним договором про надання ріелторських послуг 4) отримувати відповідно до чинного законодавства України компенсацію шкоди, заподіяної суб’єктом ріелторської діяльності; 5) звертатись зі скаргами на дії чи бездіяльність суб’єктів ріелторської діяльності до Ріелторської Палати України або до суду; 6) інші права згідно з чинним законодавством України. Стаття 25. Обов’язки споживачів ріелторських послуг. Споживачі ріелторських послуг зобов’язані надавати суб’єкту ріелторської діяльності достовірну інформацію та документи Стаття 26. Конфіденційність інформації при здійсненні ріелторської діяльності. Суб’єкти ріелторської діяльності зобов’язані зберігати конфіденційність інформації, отриманої ними в процесі здіснення ріелторської діяльності від споживачів ріелторських послуг. Забороняється використовувати таку інформацію у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб. Вимоги щодо збереження конфіденційності інформації зберігають свою чинність і після виконання суб’єктом ріелторської діяльності своїх обов’язків згідно умов відповідного договору про надання ріелторських послуг. Треті особи мають право на отримання інформації, Стаття 27. Підстави відмови в наданні ріелторських послуг. Суб’єкт ріелторської діяльності зобов’язаний відмовити в наданні ріелторських послуг, а у випадку укладення договору про надання ріелторських послуг достроково його розірвати у разі: 1) якщо результат, якого бажає споживач ріелторських послуг, 2) якщо споживач ріелторських послуг надає неправдиву інформацію або відмовляється надавати достовірну інформації 3) якщо надання ріелторських послуг може призвести 4) якщо надання ріелторських послуг може суперечити власним інтересам суб’єкта ріелторської діяльності або суперечитиме його професійним та іншим обов’язкам. В цьому випадку ріелторські послуги можуть бути надані, а укладений договір не підлягає обов’язковому розірванню, якщо споживачу ріелторських послуг повідомлено У випадку відмови в наданні ріелторських послуг, суб’єкт ріелторської діяльності зобов’язаний зберігати конфіденційність інформації, отриману ним від особи, яка звернулася за наданням ріелторських послуг. РОЗДІЛ V. РІЕЛТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ. Стаття 28. Ріелторська Палата України. Регулювання ріелторської діяльності здійснюється Ріелторською Палатою України. Повноваження Ріелторської Палати України визначаються Ріелторська Палата України: 1) здійснює сертифікацію осіб, які мають намір займатися ріелторською діяльністю; 2) затверджує Стандарти та правила ріелторської діяльності; 3) затверджує програми підготовки ріелторів та порядок здачі кваліфікаційних іспитів; 4) веде Реєстр ріелторів України та Реєстр суб’єктів ріелторської діяльності України; 5) здійснює контроль за дотриманням суб’єктами ріелторської діяльності та ріелторами вимог цього Закону, Стандартів та правил ріелторської діяльності, 6) у випадках, передбачених цим Законом, застосовує санкції 7) здійснює заходи із забезпечення незалежності суб’єктів ріелторської діяльності при здійсненні ними ріелторської діяльності; 8) регулює взаємовідносини між суб’єктами ріелторської діяльності та/або ріелторами в процесі здійснення ріелторської діяльності 9) розглядає скарги на дії чи бездіяльність суб’єктів ріелторської діяльності; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та Статутом Ріелторської Палати України. Стаття 29. Формування та статус Ріелторської Палати України. Ріелторська Палата України функціонує як незалежний орган. Ріелторська Палата України є юридичною особою, веде відповідний облік та звітність. Ріелторська Палата України є неприбутковою організацією. Ріелторська палата України набуває повноважень юридичної особи Ріелторська Палата України формується на паритетних засадах шляхом делегування до її складу представників Асоціації фахівців Загальна кількість членів Ріелторської Палати України складає дев’ять осіб. Від державних органів делегують по одному представнику Міністерство юстиції України, Фонд державного майна України До складу Ріелторської Палати України делегуються представники АФНУ в кількості шести осіб. Порядок делегування представників до Ріелторської Палати України визначається відповідно керівними органами АФНУ, Міністерством юстиції України, Фондом державного майна України та Державним комітетом України з земельних ресурсів чи їх керівними органами. Рішення Ріелторської Палати України приймається на її засіданнях більшістю голосів у разі присутності більш як половини її членів. Термін повноваження членів Ріелторської Палати України складає Члени Ріелторської Палати України виконують свої обов’язки Джерелом фінансування діяльності Ріелторської Палати України можуть бути: 1) плата за проведення сертифікації суб’єктів ріелторської діяльності 2) плата за включення та внесення змін до Реєстру ріелторів України 3) добровільні внески; 4) плата за складання кваліфікаційних іспитів; 5) плата за отримання кваліфікаційного свідоцтва; 6) інші джерела, не заборонені законодавством України. Ведення поточних справ у Ріелторській Палаті України здійснюється виконавчою дирекцією, яку очолює виконавчий директор. Стаття 30. Голова Ріелторської Палати України. Голова Ріелторської Палати України виконує свої повноваження Голова Ріелторської Палати України обирається з числа її членів Голова Ріелторської Палати України може бути достроково переобраний за рішенням Ріелторської Палати України. Повноваження Голови Ріелторської Палати України визначаються Статутом Ріелторської Палати України. Для виконання своїх функцій Ріелторська палата України може створювати комісії із числа її членів. До роботи в комісіях можуть залучатись експерти, які не є членами Ріелторської палати України. Інші нормативно-правові акти діють в частині, що не суперечить цьому Закону. Голова Верховної Ради України | |
Просмотров: 3156 | Комментарии: 1 | |
Всего комментариев: 1 | |
| |